Service och Support

Vi lämnar garanti och erbjuder service-/utbytesavtal enligt ditt behov.

Garanti

Garanti gäller hårdvara och täcker produktionsfel som medför att produkten ej överensstämmer med Telacs specifikationer. Garantitiden räknas från leveransdatum och gäller endast för produkter sålda av Telac.

Telacs ansvar för fel bortfaller om produkten:

  • utsatts för felaktigt handhavande
  • utsatts för klimat- eller andra yttre störningar
  • utsatts för ingrepp av ej auktoriserat servicecenter
  • felet beror på mjukvaran

Inskickservice

Kunden står för fraktkostnad till Telacs leveransadress. Telac står för fraktkostnad tillbaka till kunden inom i Sverige. Felanmälan görs per telefon till vår serviceavdelning +46 8 767 62 80. Du kan även välja att göra en skriftlig felanmälan via e-post till support@telac.se. Serienummer på produkten måste alltid anges. När vi mottagit felanmälan kontaktar vi dig för vidare instruktioner.

 

       Serviceblankett finns här.

__________________________________________________________________________

Service

Vi erbjuder service- och utbytesavtal enligt ditt behov. Vår breda kompetens gör att vi även kan serva andra märken än våra egna. Som kund till Telac finns även möjlighet till fri telefonsupport under kontorstid. Kontakta oss för ytterligare information, telefon +46 8 767 62 80.

Drivrutiner

Nerladdning av drivrutiner hittar du här