Service & Support
Service
Vi erbjuder service och bytesavtal efter dina behov. Vår breda kompetens gör att vi även servar andra varumärken än våra egna. Som kund hos Telac har du även möjlighet till gratis telefonsupport under kontorstid. Kontakta oss för mer information, telefon +46 8 767 62 80.
Garanti
Garantin gäller hårdvara och täcker tillverkningsfel som leder till att produkten inte matchar Telacs specifikationer. Garantiperioden börjar från leveransdatum och gäller endast för produkter som säljs av Telac.
Telacs ansvar för fel upphör om produkten:
Utsatt för felaktig hantering
Utsatt för klimat- eller andra yttre störningar
Utsätts för ingripande av ett obehörigt servicecenter
Fel orsakat av programvara
Incheckningsservice
Kunden står för fraktkostnaden till Telacs leveransadress. Telac står för fraktkostnaden tillbaka till kund inom Sverige. För att rapportera ett fel, vänligen kontakta vår serviceavdelning på telefon på +46 8 767 62 80. Du kan också välja att skicka in en skriftlig felanmälan via e-post till support@telac.se.
Produktens serienummer måste alltid anges. När vi har fått felrapporten kommer vi att kontakta dig med ytterligare instruktioner.